Sunday 22 January 2012

Prinsip

Assalamualaikum, :) "Moga dimurahkan rezeki pada kamu yang menjawab salamku. Hehe."

Aku terperasan satu ayat yang selalu aku sebut dalam bulan nii.
"Tak apelah" ,
"takpee" ,
"alaa takpe Fynaz"
Mungkin juga, dengan pekataan tuu dapat memujuk hati aku sendiri. Entahlahh, buat masa nii itu yang aku rasakan. Tapi bila aku pikir balik, secare tak sengaja sebenarnya aku meyentuh sejenis perasaan iaitu sabar. Apa saja yang aku dengar, yang aku lalui, yang aku jawabkan hanyalah "takpee" dan senyuman. :) 
Alhamdulillah, manisnya kesabaran ituu. 



Dengan ituu, aku istiharkan prinsip aku adalah "takpelahh" aku redhaa. Hehehe. Insyaallah, Allah itu Maha Mengetahui. Tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah dirancang. Dan Allah adalah sebaik baik perancang. Kita sebagai hambanya, redhalahh apa jua. 




Tidak ada anugerah yang lebih baik dan lebih besar yang diberikan kepada seseorang selain kesabaran. [HR Bukhari]

No comments: